Sabtu, 19 Disember 2009

bercerita bersama professor

beberapa hari lepas seorang professor bercerita semula pengalaman abangnya ke malaysia. katanya, abangnya itu bergambar di hadapan menara berkembar. tinggi. puncaknya tidak termasuk dalam gambar. katanya, abangya kata kuala lumpur indah. dia menyambung lagi, ketika abangnya bersiar-siar hari cerah sekelip mata jadi gelap; air turun tiba-tiba bagaikan kolong langit sudah terpokah. mencurah-curah air membasahi kuala lumpur.

"and then there was *poww*!!" sambil melukis garis-garis tajam atas kertas.


kami ambil masa beberapa saat untuk faham, professor memaksudkan guruh. petir. kilat. dan kami faham betapa jarangnya kilat,petir dan guruh di tanah airnya.

sedang mendengar cerita professor, segalanya tergambar jelas dalam fikiran. kami nampak lopak-lopak air di kaki lima, orang berpakaian pejabat berlari mencari teduhan; malah bau-bau besi awal hujan pun kami ingat. selepas hujan akan ada sisa-sisa hujan melekat pada hujung daun-daun pokok, atau menitik perlahan-lahan dari atas atap.

beribu batu jauh dari rumah, kami nampak indah dan istimewa tempat sendiri berbanding tempat orang. jarak telah mengajar kami. sama seperti melihat seisi kuala lumpur dari udara. anda perlu berada tinggi beberapa ribu meter di udara untuk melihat keunikannya.

"kuala lumpur is a beautiful place. there's a beach in kuala lumpur isn't it?" tanya professor.

12 ulasan:

marinah ^.^ berkata...

mcm knal prof tuh =)

Dr. Alex berkata...

prof Pendidikan Seni Visual.

huhu.

dah siap homework yg dia bagi?

rabu neh dia nak tengok.

hahaha.

ahmad sayuti berkata...

maksud ko yg kt atas ni ker?..xde plak nme anon? zzz

yim ak lupe dowh..weih ble nk jmpe prof anat?

hanif hafiz berkata...

dunia je tu..

khairi berkata...

ade pantai ke kat KL? Betul la kan, pantai dalam :P

Dr. Alex berkata...

Sayuti
haaa? nak jumpa prof mane satu?
prof Nesrine or prof Haitham?

maharaja anon berkata...

aku tau prof mne...
hahaha
"ta'al heena"
baru aku igt ade homework...
wei..sape ade krts tu??bile nk scan??

Dr. Alex berkata...

maharaja anon
ketas tu ada pada muiz hot.
sok suh dia fotostat.

kepalakotak berkata...

maharaja anon satu grup skali?

maharaja anon berkata...

eh x2...
ana group E section 5..

hanif hafiz berkata...

aik..aku la yg cakap ta'ala hena tu..ape ni..

maharaja anon berkata...

bkn ko sorg je abu