Ahad, 8 November 2009

fenomena


ribut tiba-tiba berhenti.
kolong langit lengang.
matahari muncul semula.
ombak jadi tenang.
kemudian burung-burung keluar dari sarang
lalat juga
terbang sana ke mari
bersimpang siur.

malah,
musim panas dilanjutkan sehari.
orang ramai terus-terusan berebut
mandi pantai untuk kali terakhir musim ini.

beberapa kilometer di hadapan
pelangi 7 warna terserlah
di hujungnya leprikaun menyimpan syiling emas mereka.

pendek kata, semuanya indah-indah belaka.

dan semua orang tahu.
hosam dah sampai.

*korus serentak*
aaaahhhhhhhhh...


7 ulasan:

anwar azhari berkata...

kau adalah GAY yg sayangkan hosam


ak x taw ni dh post ke brape ntah ko ckp psal hosam..

hahahahaha

Dr. Alex berkata...

winter dah tamat..huhu..
musim sejuk kali ni skejap la plak..
hahaha..

Amin,
ni sajak sempena pelantikan ketua section 1 yg baru ke?

hhehe..

Anis Amirah Nawawi berkata...

aku susah betul nk paham kau punya blog. *sedeyh*

Meru berkata...

amin suke mike

kepalakotak berkata...

bukan sajak
bukan gay
ape ssh nak fahamnye..

yim tukar nak?

Khairi Malik berkata...

ape maksud ko dgn aaaahhhh? ko uke hosam dtg ke tak sebnanye ih. konfiu aku. Blog kau susah nk faham. Tapi aku still pengikut setia blog kau! he~

Tanpa Nama berkata...

aku pon... tp aku tros jump tgok komen, haha