Isnin, 25 Januari 2010

biar perlahan


dan tiba-tiba hujan aku berjalan perlahan merasa bijih-bijih awan yang jatuh dari kayangan, setitik-setitik tiap satunya melanggar muka, kot, kasut dan seluar - dingin, pejalan kaki lantas berlari ke kaki lima, tergesa-gesa melewati aku; lopak-lopak itu sengaja aku pijak; seisi alam kini dalam sebuah irama tik-tik-tik-tik-tik rintik renyai lembut, alir-alir halus kelihatan pada dinding perang berdebu, turun perlahan akhirnya bersatu atas jalan membentuk sungai-sungai kecil.

aku tak kisah lenjun dalam hujan kerana ia mengingatkan sebuah tempat yang jauh.

12 ulasan:

hUr berkata...

i like it too.

hujan itu rahmat. :)

Sakinah Ismail berkata...

tempat yang jauh??

Khairi Malik berkata...

so nostalgic~
Suka hujan di Mesir, mengingatkan aku di Malaysia yang kerap kali hujan.

Frodo Baggins berkata...

wa ske air terjun ...

>>___<<

tepianmuara berkata...

amin, the same goes here.

bumi seakan lebih suci.
udara terasa harmoni.

nostalgia...

Tanpa Nama berkata...

bunyi membahagiakan... sy nk basah dlm hujan jugaaaakkk!! T_T

Tanpa Nama berkata...

hmmm....kepalakotak ini..yg d bwhkann-kiri/kann??
atau nun yg trpaling atasknn???

engkau berkata...

sampah

aku berkata...

engkau semua cuba memahami walaupun tidak.

hani berkata...

oh aku rindu malaysia.
tp lps hujan kt sini x de bau segar rumput hijau.

anwar azhari berkata...

ramai orang sudah tahu cara membuka kotak.

kepalakotak berkata...

yay!