Khamis, 4 Februari 2010

bukan pada buku

ilmu di dada bukan pada buku, bermakna kita perlu bersatu bersama ilmu. ilmu perlu jadi sebahagian daripada kita. sebahagian daripada daging kita. mengalir dalam salur darah. berdenyut bersama nadi. dan sekarang semuanya tertulis pada buku. kau faham apa yang aku katakan?

dia angguk setuju. dia faham benar maksud saya.

saya bangkit dari sila menuju ke dapur bersama buku fisioloji. dia ikut di belakang. dia ambil periuk dan didihkan air. saya koyak-koyakan buku fisioloji. kami masukkan ke dalam periuk. kami sama-sama lihat serat-serat kertas terpisah, kanjinya perlahan-lahan memekatkan air. awalnya putih kemudian bertukar gelap oleh dakwat tulisan. kami biarkan merenih, berbuih-buih.

dia kata, perlu tambah banyak gula, dan tambah satu buku lagi kerana kami berdua. satu buku sahaja bermakna seorang hanya dapat separuh. saya tambah gula dan tambah satu lagi buku fisioloji.

kami tunggu sampai sejuk dahulu.

bila dia mencuba rasa dahinya berkerut ketat, matanya terpejam, mulutnya senget tertahan-tahan. saya mencuba rasa juga. saya juga buat muka contorted. tidak, dia kata. kejayaan tak boleh dicapai mudah.

kami habiskan satu periuk itu.

sampai situ saja. selepas itu saya tak ingat. kalau ikut kata doktor, saya ditemui mundar-mandir di ruang tamu bergeming di sudut gelap. dia tergelimpang atas lantai, di sisinya, apa yang kelihatan seperti, muntahnya sendiri. saya sudah ceritakan apa yang saya ingat. sekarang, boleh doktor lepaskan saya? sebab esok saya ada ujian histoloji pula. dan baju ni tak selesa. lengannya dikunci.

doktor?

doktor nak pergi mana?

DOKTOR!! DATANG SINI BALIK!! SAYA MASIH KAT SINI!! DOKTOR??!!


11 ulasan:

Frodo Baggins berkata...

hehehhehehe


menarikkk, seyes cool!!!


sudah gila ka??


>>___<<

Muhammad Anas bin Kamarudin berkata...

like the 1st video!

anwar azhari berkata...

shimi: LOL..!! noob giler..!! apsal ha?

kelol: ckp, shimi ckp, LOL.. lol.. tept betul2 tulis kata shimi.

tept: fulsiths (pengesahan perkataan)

محمد يادي بن عبدالله berkata...

Siapa makan cili terasa pedasnya..
Kalau makan buku terasa pandainya.

Ada 3 maksud tersirat:

Makan buku > muntah ilmu( kerana nak ambik exam)

Makan buku = Muntah ilmu (kerana menyampaikan)

Makan buku = Muntah ilmu (kerana mengamalkan)

hanif hafiz berkata...

aku dah kate..xcukup garam..tgk ape dh jadi..

Dr. Alex berkata...

lol. amin. ade resepi baru tak bagitau. lpas exam fisio baru bagitau. aku nk join jgk makan buku.
hehe.

Pengesahan perkataan: hanedion

khairi berkata...

Resipi ni untuk fisiologi je ke?
Kalau untuk subjek lain resipinya bagaimana?

AnAk iBu berkata...

betul ke kau buat?

Tanpa Nama berkata...

lorh , doktor tu g mner?

kepalakotak berkata...

dowh!!

lupa bubuh garam!!

@_@

sobirinH berkata...

gile sudey :-P