Rabu, 29 April 2009

selipar buruk saja!

sedang buntu, perlukan bantuan.

objek rebutan: selipar biru buruk jenama asadi buatan malaysia.

individu terlibat: muhandis dan kepalakotak.

muhandis: pernah datang ke pintu rumah mohon pinjam sepasang selipar. sebelum ini, muhandis pernah meminjam(?) sepasang selipar. hanya selepas selipar berkenaan tidak boleh digunakan dan layak masuk ke tong sampah, barulah muhandis memulangkannya.

kepalakotak: tuan punya selipar. selipar berkenaan tidaklah begitu penting. namun bila difikirkan selipar buatan malaysia, selipar berkenaan jadi penting dan berharga.

kes sebelum ini: selipar milik kepalakotak. tetapi muhandis ambil tanpa izin. kemudian diambil semula.

kes terbaru: muhandis ambil selipar berkenaan sekali lagi.

cadangan tindakan yang munasabah
: ..........................................

7 ulasan:

Nisahaz berkata...

kesiannya~
beli baru sudey...
3 bulan je lg nk balik malaysia... =p

Dr hAnnA berkata...

simpan selipar dlm kotak,
muhandis x tahu selipar ada dlm kotak,
muhandis x amik selipar di dlm kotak,
sbb muhandis xtaw selipar tu dlm kotak,
kalau muhandis amik gak selipar yg disorokkan dlm kotak,
sorokkan sj muhandis dlm kotak,
supaya dia x nampak dan ambil apa2 setelah berada di dlm kotak.

kepalakotak berkata...

terima kasih atas cadangan itu.

muhandis main rembat selipar budak2 laki, pelajar wanita tak pasal kaki korang kecik kot.

yang peliknya muhandis tak pernah nak beli selipar sendiri. mana boleh!

sobirinH berkata...

hahaha! mcm2 r ko nih,, :D
lek r,, sian kat muhandis, tak mampu kot nk beli selipar yg berkualiti dan murah mcm selipar2 dari mlysia
bior je le selipar tuh,, balik umah kang beli byk2 sket, wat stok, bg hadiah kat muhandis ;) bodek sket,,,

Mohd Firdaus bin Shafie berkata...

knp perlu selipar?
ada selipar=>xde selipar=>pening

Athirah berkata...

hmm..
beli je la y baru

x pon..
sorokkan je..
hehe

hanif.hafiz.hanafi berkata...

ARAB PENING..
BILE NK MAJU..