Ahad, 30 Oktober 2011

jalan lurus tram


selain kibdah, iskandariah juga best kerana jalannya yang lurus tegak tanpa belok-belok. tram biru iskandariah merupakan antara pengangkutan yang paling lambat di muka bumi namun tambangnya juga paling murah. aku suka duduk terbuai-buai dalam tram. bau minyak gris dan landasan besinya menenangkan.

ada satu syarat kalau nak naik tram: kalau ada dua tram di satu stesyen, lebih baik jalan kaki. selalunya tram mengambil masa sekitar 20 minit untuk ke gamaah dari azarita atau gamek ibrahem pada waktu puncak. berjalan kaki dari kuliah ke gamaah juga sekitar 20 minit, tak bosan menunggu tram bergerak dan juga baik untuk jantung.

selalunya aku berjalan sorang sambil berpikir hal-hal sendiri.

hari ini, bila ada seorang akhawat@saudari turut berjalan sepanjang jalan eskandareyah akbar@jalan tram, semuanya jadi canggung dan awkward. aku jadi macam seorang stalker di siang hari.

semua orang tahu, stalker zaman sekarang tak mengekori dari belakang, cukup dengan membelek laman mukabuku. sampai kat syuban muslimin aku belok ke kiri masuk ke port said nak elak fitnah. tadi pun nampak muka dia dah risau semacam dan asyik toleh-toleh belakang.

jadi sekiranya ada orang cerita pada anda, ada orang malaysia berjalan kat belakang dia dari azarita sampai syatbi, katalah saya orangnya dan saya memang selalu balik jalan kaki.

.

4 ulasan:

afiQFaiz berkata...

lol.
stalker.
ko muka ganas tu yg dia nmpk mcm gelisah2 tu.
xD

Syafinaz Alizaini berkata...

positive sket.. maybe dia ingat 'oh baguslah ada musyrif rupanya '

*dang*

-hazen berkata...

tapi memang betul lah kibdah alex mantap.

kali pertama merasa masa musim sejuk dua tahun lepas. mengancam.

lagi satu yang tak dapat dilupa, ubi bakar di kaherah.

terbau-bau lagi.

Khairi Malik berkata...

wow, ada musyrif hensem follow aku lah....hehe..mesti dia fikir mcm tu. okay, kidding~